MOS na targach Electronica 2014 w Monachium!

MonachiumMOS-DSC_6878Już od kilku lat w naszym kole snuliśmy marzenia o tym, aby zaprezentować naszą działalność za granicą podczas prestiżowego i znanego wydarzenia, takiego jak na przykład międzynarodowe targi Electronica w Monachium. Mimo zeszłorocznego niepowodzenia związanego z próbą otrzymania stoiska, nie poddaliśmy się i w tym roku dzięki pomocy firmy Farnell element 14 udało się! Dwa miesiące wcześniej zabraliśmy się do pracy, by przygotować projekt jak najbardziej rzucający się w oczy oraz pozwalający identyfikować nas z tym co robimy, czyli Projektem P.I.W.O. Tak właśnie powstała makieta drapacza chmur (wzorowana nieco na budynku SkyTower, gdzie zrobiliśmy pokaz świetlny 2 lata temu), której pierwowzór mogliście zobaczyć na naszym stoisku podczas Dni Aktywności Studenckiej 2014.

13 listopada wyjechaliśmy spod naszej siedziby i po kilku godzinach drogi dotarliśmy do Monachium na miejsce naszego noclegu. Wieczorem dokończyliśmy animacje, a także przeprowadziliśmy kilka ostatnich poprawek makiety. Następnego dnia wybraliśmy się na Messę, czyli olbrzymie skupisko hal targowych, gdzie mieliśmy się zaprezentować. Tam zostaliśmy przyjęci z otwartymi ramionami przez delegatów z firmy Farnell, która udostępniła nam część swojego stoiska. O godzinie 9:00 targi ruszyły. W olbrzymiej hali szybko zjawił się wielki tłum, a wśród niego mnóstwo biznesmenów, pracowników z branży elektronicznej oraz IT, a także zwiedzających studentów i uczniów. Nasze stoisko szybko przykuło uwagę dużej liczby osób. Postanowiliśmy się podzielić na dwie drużyny, z których jedna prezentowała stanowisko, a druga odwiedzała stanowiska różnych firm i zapraszała do odwiedzenia naszego. Zainteresowanie naszym stanowiskiem nie miało końca. Byliśmy mile zaskoczeni chęcią poznania naszej działalności przez takich gigantów jak STMicroelectronics, Raspberry PI Foundation, Texas Instruments, Osram itd. Z kilkuset wizytówek, które wydrukowaliśmy, pod koniec dnia została tylko garstka. Otrzymaliśmy wiele propozycji współpracy oraz wsparcia przy realizacji projektów. Zostaliśmy również zaproszeni na targi Embedded World 2015 w Norymberdze. Oprócz nawiązania kontaktów z osobami decyzyjnymi wielu firm, mieliśmy także możliwość porozmawiania ze specjalistami z różnych wąskich dziedzin elektroniki.

Wyjazd koła MOS do Monachium okazał się wielkim sukcesem. Zdobyliśmy nowe kontakty oraz doświadczenia, które dały nam możliwość poczucia na własnej skórze, jak od środka wygląda wielki świat elektroniki. To również dzięki nam, wrocławska uczelnia techniczna stała się tego dnia rozpoznawana przez wielu ludzi z całego świata.
Kolejna ekscytująca przygoda za nami, koło naukowe MOS jest na prawdę z siebie dumne.